Manual

Systematiska rutiner med Intranätet

Publicerad: 24/9, 2018

Allt arbete går snabbare och smidigare när all information man behöver finns på en och samma plats. Dessutom minimerar det tiden det tar att kommunicera nya uppgifter med de som är nyanställda eller de som fått nya befattningar med andra arbetsuppgifter.

1. Upprätta policy och konkreta mål för verksamheten
– Görs av företagets ledning. All personal informeras.
– Fastställ fördelning av arbetsuppgifter i verksamheten.

2. Genomförande
Inventera informationsbehovet och gör även riskbedömningar.
– Upprätta handlingsplaner och rutiner och publicera dessa under ”Manual”.
- Görs av administratörer och chefer som leder verksamheten.

Utbilda chefer och medarbetare.
- Informera, med fördel genom Yodo Intranät.
- Kunskaper om allt som rör är viktiga - och skall vara lättillgängliga.

3. Uppföljning
Kontrollera löpande och systematiskt att alla använder ”intranät”. Att de är delaktiga och att det fungerar.
– Rätta till det som ej är aktuellt och kommunicera ny information.
– Se till att så många som möjligt, helst alla medverkar.

Källa: http://www4.liber.se

Kommentarer

Skriv en kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en kommentar