Manual

Om Manualen

Publicerad: 24/9, 2018

En av Intranätets viktigaste delar är Manualen. Där kan man samla och dokumentera all kunskap, information och direktiv som hela verksamheten behöver kunna och känna till. Administratören/administratörerna kan enkelt lägga till och ändra rubriker samt lägga till och justera befintliga manualer.

Dokumentation är ett nödvändigt instrument i varje framgångsrik verksamhets kvalitets-, säkerhets-, uppföljnings- och utvärderingsarbete. Syftet med Manualen är att verksamheten enkelt kan dokumentera och justera både hela arbetsuppgifer som enskilda moment. Sammantaget bidrar det till högsta möjliga kvalitet och genomförande av verksamhetens aktiviteter och projekt, både internt och externt. I dokumentationen bör det tydliggöras för medarbetarna när, var, hur, vem och på vilket sätt arbetsmomenten utförs.

Dokumentationen i Manualen är avsedd att vara ett stöd och ett arbetsverktyg samt informationskälla för medarbetarna som minimerar tiden för intern kommunikation och utbildning och fokus kan läggas på kundnytta och vetskap om att varje medarbetare alltid har tillgång till den information de behöver.

Kommentarer

Skriv en kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en kommentar